الأربعاء، ديسمبر ٣١، ٢٠٠٨

وزير اهطل



عارفه ان الصور مش جديده علينا .... بس انا حطاها علشان الكل يتف عليهم اولا
ثانيا .... بحاول ادقق فى الاشكال الوسخه دى علشان يمكن الاقى نقطة دم
ويتكسفو على دمهم شويه.... لا انا لقيت بيمشى فى عروقهم وساخه فى وساخه
ثالثا .... سمعت النهاردة وزير الخيبه فى برنامج انا بصراحه ما سمعت السؤال
بس الاجابه بتدل على غباء شديد جداااااااااا
الا وهيا انا مبارك بيه توقع ان اسرائب هتضرب غزة او ايه مبارك قاله هاتولى الست دى ( قصدو ليفى )
اقلها مينفعش .... اجبلو رقاصه تضحكلو ....
والله مهند ابن اخويا لو كان سمعه كان يعمل بببيه عليه
لا ولما سالته دور مصر ايه ؟؟؟؟
قلها اجتماعات ايه ومؤتمر ايه ونشجب ونعترض
يا جماعه وربنا انا ماسكه لسانى بالعافيه .... وانا هشتم شتيمه سفله فعلا
للوزير البايظ دا ... بتاع مسكة الايد .... جتك نيله على اللى خلاك على دماغك
ايه الهطل اللى نازل على دماغنا دا
جتكم قرف يقرف اهليكم ...

هناك ٢٧ تعليقًا:

الميكروباص يقول...

ولله يا همس هي وجهات نظر
لكن انا اعتقد ان اللي احنا عملناه كان التصرف المنطقي اللي يجب ان يعمل
وهو اننا لم نفتح المعبر

أحــوال الهـوي يقول...

اعرف مدي غضبك و حسرتك
و لكنني ضد اللغة الممجوجة
نقدك في محله و اذا كان الاخ العالم ببواطن الامور و الملقب بابو الكرمات كان عارف بان غزة هتنضرب و بعت جاب ست الكل و برضه ضربوا غزةو ما سمعتش كلامه ده معناه انه هاموش اتهش و اتنش

و لا عزاء لابو الكرمات
دي جزئيه و لكن لموضوع القمة انا مع ابو الكرمات ان القمة نوع من الشو او استعراض و اثبات الوجود بدون جدوي ... ياختي يتصلحوا او ينسوا خلافتهم التافهه مع بعض الاول

تحياتي

جنّي يقول...

السلام عليكم

هؤلاء لا يستحون ولا يتورعون عن اظهار خيبتهم وعمالتهم ..

وفعلا ان لم تستحي فافعل ما شئت ..

تحيتي

محمد حمدي يقول...

بجد انا اول مره الاقيكى مفروسه ومتغاظه بالشكل ده فعلا

هدى نفسك .. الى يعيش - فى مصر - ياما يشوف

تحياتى

romansy يقول...

ايه بس اللى بيحص واللى احنا شايفينه دا
اكيد فيه حاجه غلط ممكن يكون العيب فينا
احنا وخلاص
يعنى هما صح على طول
ولا ايه
انصحك بنصيحه
ولعى فى المدونه
بعد الصور دى
اكيد هنرتاح كلنا

أمل حمدي يقول...

يخرب شيطانك رغم الهم اللي فيا مش بقدر

ابتسملك

وحشتيني

همس الاحباب يقول...

لا حول ولا قوة الا بالله
حسبى الله ونعم الوكيل
وزير وشه زى قفاه
مش شايفين غير كل مهانة على ايديه بره وجوه
والاهانة للمصريين من العرب ومن غيرهم
ربنا ياخدهم

tamer.sala7 يقول...

وحدي الله يا همس
هو طبعا انا رافض موقف مصر وغباء ابو الغيظ ميختلفش عليه 2 بس انا اول مرة ابقي مع مبارك موافق ان هو ميفتحش المعبر

عاشقة القمر يقول...

صي ياهمس مشكله كلها انو حكام العرب نائمين مش عارفه اهقوم من غفوتهم متي
بس نقول ايه غي ر لاحول ولاقوة بالله
ربنا بفرجها علي اهلغزه علينا ندعي لهم
انا اتصالت علي رانيا
بس حتي الانمش عارفه اخبار دعاء والاسره ايه
بالله ادعي لهم
بالفرج تدعي لي جكام العرب يقوممن نوم
تعالي شوفي مدونتي انا عملت ايه
طبعا انتي مش بتجي مدونتي لي بكرت دعواه

حكيم النيل يقول...

وزير ايه يا ستى هو عارف حتى يطلع بيان زى الناس
وبعدين المشكلة انه لو مشى فى الغالب هاييجى اللى أنيل منه زى مندوبنا "العبقرى" فى الامم المتحدة.
أى حد بيشتغل وبيفهم فى الخارجية بيتركن وشوفى نبيل فهمى وقبله عمرو موسى

همس يقول...

لو فرضنا انه التصرف المنطقى يا لورنس

اننا ما نفتح المعبر


يبقى باى منطق الناس تموت وتجوع

حراااااااااااام بجد

همس يقول...

يا هوا انا ديمقراطيه اوكى خليك انت ضد اللغه

وانا هدور باه على اللى انيل منها ليهم اطلع بيها فقعتى فى مررتى

تصدق لما سمعت بيقول لابو زفت ابعت جيب الست دى

حسسنى انه عندو حتتين غسيل والست دى

الغساله

والمصيبه ان الوطيه دى والبرص التانيه

ممشياهم على العجين زى الالف

وبعدين انا مسكاهم ميتنيلو يتصالحو
بس هتقول ايه عالم فقر

همس يقول...

وعليكم السلام يا جنى


طيب وازاى نعلمهم يستحو

هو عندهم دم اصلا

منورنى يا جنى

همس يقول...

ياااااه على عم الروقان كلو

ماشى يا محمد

المره الجيه هكلمك من الفريزر


المهم فكيت الجبس ولا لاء

والف سلامه عليك

همس يقول...

اولع فى مدنتى يا رومانسى

ماشى انا مش هكلم


علشان انا هروح على مدونتك ادفهالك الاول

منورنى

همس يقول...

ربنا يحفظك يا ماما اموله من الهم

وربنا يفرجها عليكى وعلينا كلنا

وانتى وحشانى اكترررررررر

همس يقول...

اللهم امين يا ابو هموسه

دا مش وزير

دا زيييييييييييييير

منورنا

همس يقول...

بص يا تامر انا عارفه وجهت نظر قفل المعبر والحوار دا

بس لما الاقى الناس بالمنظر دا من قتل وجوع ومهانه

يبقى احط وجهت النظر دى تحت الجزمة

وكدا كدا ميتين وضايعين على الاقل

نموت بشرف

وصحيح ايه الغيبه الطويله دى

حمدلله على سلامتك

همس يقول...

عارفه يا عاشقه انك كلمتى رانيا

وقالتلى

والحمد لله بخير

وربنا يحميهم ويحفظهم

وان شاء الله هاجى المدونة

منورانى

همس يقول...

مانا قلته انة زيييييير

وفعلا دا اللى بيحصل

بالرغم ان طلعت اشاعه ان عمر موسى هيترشح للرئاسه

هو لا كدبها ولا صدق عليها


وربنا يسترها على اللى بعدهم

اتفقعنا يا احمد

منورنا

غير معرف يقول...

الاخت / العزيزة همس بالنسبة لتعليقك على الموضوع المثار حاليا على الساحة وهو ضرب اسرائيل لغزة وخصوصا كلامك احي الفت نظر سعتك لجزئين مهميم الاول انك مش بينظرى غير تحت رجليك فقط الثانى انك لالااسف مش عارفة حاجة خالص ومش عارفة اية نية اسرائبل بالنسبة لمصر والحمد لله ان عبد الناصر قاهر العرب مش عايش كان ادب فى حرب ليس لنا فيها ناقة واخيرا احب اقولك اقرائى التاريخ كوبس قبل ماتعوكى على الحكومة والرئيس او هما نصابين وحرامية اة لكن انتى مش فاهمة سياسة خالص ومش عارفة حاجة خالص وياريت مالكيش دعوة يالسياسة الخارجية لمصر خليكى فى الداخلية فقط يادوب على قد مستوى ذكائك من صديقك ميدو ايوة هو ميدو اللى قصدك علية والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

mohamed_mostfa54 يقول...

مستنى ردك وياريت عدم الحذف

همس يقول...

انافعلا ما ليش فى السياسة ولا بعرف

فيها اساسا يا عبقرى زمانك

وبعدين ابص ايه تحت رجليا وبدنجان ايه

يا سياسى عصرك واوانك

انا ببص على اللى بيتقتل وبيدبح وبتقطع ولا ببص على الاطلال اللى عايشلى فيها الدور

ونبى سيب باه عبد الناصر فى حالو وابقى دور على راجل يعمل حاجه عدله


ويعدين انا حره اعك انيل

لا انت مبارك ولا الحكومة من املالك

براحتى مدونتى واعك فيها زى ما انا عايزة

ومتخفش ما حذفتش كلامك العبقرى

اللى بينت انك حللت الواقع واحنا ما بنعرفش

ال سياسه ال

اللى بنشوفو دا محتاج شوية دم علشان نحس

لا محتاج سياسى ولا تاريخ وبدنجان

مش ناقصه فزله

واهو هيص ما حذفتش رايك العبقرى

وعلى فكره ميدو مين بظبط

علشان فيه كتير اعرفهم اسمهم ميدو

tarek momen يقول...

بنوتي المفروسة همس
ازيك اولا
ثانيا الواحد مالوش نفس يعلق علي القذارة اللي بتحصل دي
سيبك من الحرب علي غزة لأن ده المنتظر من الكلاب الأسراءيليين لكن موقف حكومتنا هو اللي قرب يجيب لنا شلل
انا بس لي ملاحظة علي المعلقين اللي بيأيدو قفل المعبر
مين اللي فهمكم ان معني ان المعبر يتفتح ان المسألة هاتبقي سداح مداح اي حد يعدي
احنا عايزين المعبر يتفتح للمساعدات الدولية و التجارة المتجهة للقطاع اما مسالة دخول اهل غزة لمصر فدي تخضع للضوابط الموجودة في اي مطار او ميناء في بلدنا
والنبي ما تمشوا ورا كلام الحكومة الهابلة احسن ابتدي اشك في ذكاءكم

Unknown يقول...

السلام عليكم
ازيك يا اختى
وحشتنى جدا لسعتك بجد
انا قولت اعدى عليك اطمن والحمد لله لسه مفروسه زى ما سبتك ويمكن اكتر
ربنا يكرمك يا اختى
اخوك مصطفى
او احلم معايا

همس يقول...

الحمد لله يا باباتى

كل سنه وانت طيب

وبالنسبه للى رافضين فتح المعبر

اهو انت جبتلهم الخلاصه

هم رافضين وخلاص

والله بقت حاجه تقرف

غير معرف يقول...

?من السبب في المحرقة

الاحداث الاخيرة في غزة و التي تقع دائما في فلسطين سببها المباشر الغطرسة و التدخل الهمجي للعدو الصهيوني الغاشم.

كلنا متفقين على ان الكيان الصهيوني يسعى للسيطرة على المنطقة باعتباره الشعب المختار كما يقول و استنادا الى اسطورة ارض الميعاد من الفرات الى النيل يعني ان اسرائيل تسعى بجميع الوسائل الى تحقيق هذا الحلم.

لكن السبب الاكبر في ما يحصل و ما سيحصل هم حكامنا العرب الذين باعوا ارض فلسطين الى اليهود بحكم اتفاقيات السلام بل اتفاقيات العار و الذل

السبب هو التحالف الواضح للقوى الخائنة في فلسطين و اعني بها فتح مع العدو الصهيوني

السبب في ان كل هذا يحصل هو خوف المسؤولين العرب على كراسييهم الوثيرة من ان يفقدوها اذا كانت منهم اي بادرة تعاون مع شعبنا الباسل في غزة

ربما قد اكون مخطئا لكن كيف يمكن تفسير الصمت العربي على حصار غزة كيف يمكن ان نفهم السكوت على محاصرة الشرعية و التعامل مع القوى اللاشرعية-فتح-والتفاوض معها باسم الشعب الفلسطيني وهي ابعد بكثير من ان تمثله

كيف يمكن ان نفسر مصافحة شيخ الازهر لرئيس الكيان الصهيوني و ابناء غزة تحت وطاة حصاره.

كل هذه الاسئلة تحيلنا الى ان دماء شهداء الامة في محرقة السبت الاسود في اعناق ساسة بلداننا العربية

و سياتي يوم ليس ببعيد سيرد الصاع صاعين و يعود الحق لاصحابه