الأحد، أكتوبر ١٢، ٢٠٠٨

انا عضمة كبيره عااااااااااااااااااااااا

بصو مفيش حد شافنى وادانى سنى الحقيقى فعلا ....مش عارفه ليه ؟؟؟

وبالرغم ان الكل معتبر ان دى ميزة كويس خاصه ان انا بنت وكدا الا ان انا متغاظة اوى منها

دا على اساس هعنس والناس هتفتكر انى عيله لسه هههههههههههههه فضلى زلطين ياناس

المهم الموضوع دا بدات الاحظة من سنه رابعه كليه ....

ودا فى بدايه السنه وبتوع سنه اولى باه جاين وفرحنين بالكليه واحنا عاملين فيها كبار

بنبص عليهم ونفتكر ايام ما كنا زيهم تايهين ....وفى ظل هذا

كان لينا مكان بنقعد فيه ديما انا ونورا صحبتى ....ومر فمره لقينا ولد من بتوع سنه اوله يقف قصدنا ومتنحه

والابتسامه مفروده بمكوة رجل على وشة ....وبصراحه كدا امور وعاقل شوية المهم كان كل يوم لما نروح نقعد

فى مكانا نلاقى المحروس واقف ومبتسم ...ونورا تقلى تلاقيه فاكر انك فى سنه اولى ولا حاجه

وبالفعل كان الحوار كلو بيدل على كدا وطول السنه لازم كل يوم نضحك على الموقف دا ....

وسمناه الواد بتاع سنه اولى .... واتخرجنا سنه رابعه ....

قصدى اتخرجت انا... انما نورا العميد نفسه حلفه عليها انها لازم تبقى معاها سنه ....

وقدمت فى كليه التربيه على الدبلوم التربوى

وكانت اخلص محضراتى ونروح مع نورا كليه الاداب تشوف محاضراتها هيا كمان فمره كنا بنلف

فاتقابلت فى واحد اسمه حسام كان طالع معايا معسكر الاسماعيليه بس حزرو فزرو كان معاه مين ؟؟؟؟

عليكم نوووووووور كان معاه الواد بتاع سنه اولى .... بصراحه احنا اول ما شوفناه ماسكين نفسنا بالعافيه

من الضحك ....وحسام ازيك يا بنتى اخبارك ايه ؟؟؟ وانا الحمد لله تمام

وقام بدور التعارف بنا ....

ولسه بيقلو همس .... بتكمل دراسات عليا فى التربيه .....

ليقتو بؤه اتفتح وراح قايل دراساااااااااات عليا

رحت انا اللى راده عليه وقلتلو ايوه دراساااااااااااات عليا .... انا مخلصه كليه

وخلصنا سلامات على السريع .... دا كان اول موقف تقريبا


تانى موقف ....او بمعنى اصح مجموعه مواقف مع بعض .....

ان كل يوم لما ارجع من الكليه واركب علشان اروح لبلدنا .... يتصادف انى اركب مع بنات الدبلومات

وكل يوم الاقى بنت تسالنى انتى فى دبلوم ايه ؟؟؟؟

والتانيه انا فى سنه كام ؟؟؟

المدرس الفلانى بيديكى ؟؟؟؟

مدرستك فين ؟؟

لدرجة انى اتعقدت بقى خلقتى تدى على دبلوم ؟؟؟؟

وبعد كدا لما لقيت الحكايه كدا .... كنت بثبت على كلامهم واريح دماغى ....

وبتبقى كل يوم العربيات مليانه بنات ....ولما بركب معاهم بحس انى طالعه بصبحية والله ....

مش طالع بعربيه بنات


تالت موقف ....

دا باه كان فى اجازة سنه رابعه كليه يعنى كنت خلصت الكليه خالص .... وروحنا نصيف فى

بلطيم ( وهو موقع ساحلى رائع حلو اوى خالث مالث دى بمناسبه انى مدرسة دراسات اجتماعيه)

المهم كانت المدة تقريبا 15 يوم .... وكنا انا واختى وبنت عمتى نطلع نتمشى ونقعد قدام كشك

دا اصرار اختى ال ايه علشان تسمع اغانى ونفضل متحنطين فى المكان لما بيجلنا كالو

المهم وبعدها بيومين ليقت عيال ثانوية عامه جيه تقعد جنبنا .... وفيهم ولد والله باين انى اد امه

بس انطس فى نظره ايامها ولا ايه ؟؟؟؟

فضل كل يوم يجى يقعد جنبنا .... لمدة خمس ايام ولا حاجه ... وقبل ما يمشو بيوم

خاد حباية الشجاعه ولما شافنا خلاص هنروح ....جى زى الاسد ومشى جنبى ....

وبيجرجر كلام .... وممكن اتعرف ....

انا والابتسامه على خلقتى مع عقد حواجبى مع كرمشه فى مناخيرى ... سالته سؤال ؟؟؟

انت فى سنه كام يا ضنايا ؟؟؟

بصلى باستغراب ...مع نفخة عظمة اند شلوط خده فى نفسه ... انا مخلص ثانوية عامه وداخل اولى كليه

روحت منفجره من الضحك .... ما شاء الله ...كبير ....وقلتلو انت تتخيل انا سنى كام ؟؟؟

قلى بنفس الشلوط هيكون ايه يعنى .... داخله اولى كليه زى يعنى

دا كلو وزمايله واقفين قصدنا ومنتظرين النتيجة .....

روحت معليه صوتى وقلت يا بابا انا اكبر منك انت لسه داخل اولى كليه وفرحان انا باه مخلصه كليه

قلى بجد ....قلتلو وربنا ....

راح باه اصحابو فى نفس واحد ..... تعالى انت رايح تتصاحب على عضمة كبيرة ( اللى هو انا)

وانفجرنا كووووووووولنا من الضحك ....والواد يا عينى مسبهل وخسيت انه اتحرج اوى

بس عادى .... بس باه انا يومها اخدتلى وقعه جامده اوى ( قلت دا علشان اتريقت على الواد ذنبة يعنى )
فطلعت انا عضمة كبيره عاااااااااااااااااااااااااا عاااااااااااااااااااااااا


تانى يوم لقيته جى ويقلى ..... انتى بجد مخلصه كليه ؟؟؟؟

قلتلو اه وربنا تحب اطلعلك البطاقه يا بنى ؟؟؟؟

يتبببببببببببببببببع




هناك ٢٤ تعليقًا:

ahmed_k يقول...

ههههههههههههههههههههههههه
عضمه كبيره
بقا كده طلعتي وانا فاكرك لسه صغنونه
هههههههههههههه
الحمد لله انا لسه
مبقتش عضمه خالص هههههههههههههه
وبتقولي عاطله
ما هما فاكرينك عيله صغيره
فقالوا أما نشغل الناس
الكبيره الأول
نبقى نشغل الأطفال بعد كده ههههههه
أنا من رأيي تركبي شنب
وتقولي مستعار ههههههههههه

Purplewaves يقول...

هههههههههههههههههه
على فكرة انا مع الرأي اللي بيقول ان شكلك صغيرة حاجة كويسة عشان لما تكبري ميبانش عليكي، وبعدين انتي زعلانة انهم فاكرينك في ثانوي يا بنتي دي نعمة احمدي ربنا، بس المواقف اللي حصلتلك دي فظيعة وتضحك موووووووت

تحياتي

princess يقول...

هههههه
عضمة كبيرة على اساس انك جدة هههههه
انا بردو محدش بيدينى سنى اوى بس مش اوى كده يعنى:)
عموما هيا ميزة على فكرة ربنا ميحرمك منها يارب:)
فى بوست جديد نرجو التعليق ههههه وهديكى جزرة:)
تحياتى

الميكروباص يقول...

ناس كتير جدا مش بيبان عليهم السن وخاصة في البنات
بس دي ميزه على فكره - ان الناس تفتكر انك صغير في السن أو يظهر على شكلك انك مش كبير

لكن ليه تصدمي الراجل كده؟

romansy يقول...

ايه بس المواقف الجامده دى
طب مادى حاجه حلوة
خليكى صغنونه احلى
طول مانتى بتتكلمى بالاسلوب الجميل دا ياريتك تخليكى صغنونه

عاشقة القمر يقول...

هههههه ازيك
اه مشكله انيك مش بيان فيك عشا كده تذكري خالتي برضو قالت كدي انك تشاف انو صغيري بس مش عارفه في الصور مش بتظهري انك زي في الطبيعه
*****************
طيب انا اعتراف بحاجه اهفضح نفسي امري لله عشان مش تعقدي انتي انا مفروض تعقد هههههههههه
عارفه انا ماما مطلع لي شهادة تصغير
عشان اكون مضافه معاه في الجوازه لانعدنا كان غالي هههههههههه كنت بنزل مصر بدون الجوز بس سنه دي طالعت الجوازه يعني بعض مرات بينفعي ياهمس انك تكون صغيره ههههههه

**********
ام اختي هي زيك بتشاف صغيره زيك مش بتخيلو انها دكتوره

د/ رامي شهاب الدين يقول...

كسرتى بقلب كل دوووول .. حرام عليكى ياشيخة ههههههههه

فيه ناس شكلها بيخليها أكبر أو اصغر من العمر الفعلى

وبرده فيه ناس من كلامها وتصرفاتها بتبان برده أصغر أو أكبر من العمر الفعلى

سيبك من ده كله .. الشباب شباب القلب ...والروح طبعا

قبل ما أمشى .. فين المانجة الساقعة بقى؟؟ ، دا أنا بقول الكفراوية ناس كريمة .. دا عشان أنا منهم بس ههههه

دمتى بكل الود .. تحياتى

ولد مصري يقول...

كفاية عياط بقى لا عضمة كبيرة ولا حاجة

وبعدين يعني انتي بتعملي عقلك برضه بعقل العيال بتوع ثانوي .. كبري دماغك

بس انا شايف انها ميزة ظريفة ان الواحد يبان إنه أصغر من سنه

تحياتي

Gannah يقول...

دى حاجة حلوة جداااااا
لانها بتحسس الواحد كده انه صغنون
انت فعلا صغنونه يا همس
عندهم حق
وكمان شكلك هادى ورقيقه جدااااااا
خليكى كده صغيرة على طول ولا عايزة يعنى تكبرينى معاكى
تحياتى

همس يقول...

ياسلام يا احمد

ايه الضحك دا كلو


ماشى يا ابو ضحكه كبيرة

انا عارفه انك متغاظ منى علشان احلى منك

هههههههههههههه

همس يقول...

ويفز مش واخده بالى

انتى مع الراى اللى بيقول انتى شوفتنى يا خلبوصة فين


وشكرا على رايك فى المواقف حاسه انك فراحنه فيا مش عارفه ليه

منوره يا قمر

همس يقول...

يا برنسيس

بالنسبه ليكى يبقى عادى

انما انا بتفقع

انتى مش واخده بالك انى اكبر منك يجى بقرن كدا

حاضر هاجى وهنورك

ههههههههه

همس يقول...

صدمتو كانت على عينى والله

بس هذه هيا الحقيقه المره

كوناااااااااا لها

دنيااااااا

منور يا لورنس

همس يقول...

تعرف يا رومانسى

انك كلامك صح

خلاص يا معنمى انا هفضل كدا

نازل عليا التخفيض

منور يا باشا

همس يقول...

فكرتينى يا عاشقة

ودخله تسيحيلى كمان ماشى


وربنا لهبلغ عنك لما تنزلى تانى مصر

هههههههههههه

منوره يا بطه

همس يقول...

يادى الهنا طلعت بلديتنا كمان



منور يا كفراوى

ابقى انضم لمدونة الكفراويه باه

وبعدين على رايك الشباب شباب المناخير

قصدى القلب

ههههههههههههههه


وانت بتسال عن المنجه انت تشيل الشجره كولها

همس يقول...

خلاص بطلت عياط يا مصرى

بس كان شكلى نو ظريف خالص وقتها

منور يا مصرى

همس يقول...

يا هلا يا هلا

اهلا يا جنتى عاش من شافك يا نوحى

وحشانى
والله


دا انتى مخمومة فيا جدااا
هيا كل الحكايه انى جيه ايام الغالى

فجابو منى حاجه بسيطة

هههههههههه

منوره يا بطتى

أحــوال الهـوي يقول...

المهم يكون الشكل هو اللي صغير مش المضمون

و انا كمان عضمة كبيرة عندي 150 سنة و اللي يشوفني يفتكرني 60 سنة

Maha Shahen يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههه
معلش معلش
تعيشى ومتاخديش غيرها
ههههههههههههههههه انا لو مكانك اكتب ورقه وعليها علامة تعجب بدل اللي هتبقى علي وشوش الناس اللي هتقابلنى هههههههههههههه
كان الله في عونك
بوست هايل بجد
تحياتى

همس الاحباب يقول...

هههههههههههههه
بجد انتى فعلا عضمة كبيرة خالص مالس
مع ان وجهك بيبى فيس خالص
من حقك يا بنتى تبقى عاطلة
وفيه حد بيشغل اطفال يا ست عضمة هانم

بجد بوست دمه شربات
ربنا يوفقك يا ستى وتفرحى بعضمتك قبل ما تكبر فى السن
تحياتى

همس يقول...

ياااااااااااااه

دا انت صغنونه خالص يا هوا

بس احسن

وبعدين انا عليا احكى وانت تحكم على المضمون

بالرغم ان مفيش حاجه مضمونة اليومين دول

هههههههههههههههه

منورنى يا احوال

همس يقول...

ايه الضحكه الحلوه دى يا نور

ماشى على بؤين التريقه دول

اااااااه لو مكنتيش اول مره تدخلى ليا

كنت برضو هرحب بيكى

زاخليكى تضربى المانجه

منورانى يا نوووووور

همس يقول...

بقى كدا يا استاذ خالد ابو همس

مااااااااشى

اه لو ما كنتش بنتك على اسمى

هههههههههههههههههه

كنت بهدلت الدنيا

ما علينا منورنى