الجمعة، فبراير ٠٦، ٢٠٠٩

اختار ما بين القوسيين

لقب وزير التربيه والتعليم يسرى .....( ح- ح –خ )
( عباره عن حروف تبدا باسامى حيوانات زى الجمل )
ومتى واين هيغور فى داهيه ....
ابقو جاوبو .... المهم باه يا خلابيص

سمعت ان هيبقى فيه تقيم شامل للطالب ودا عباره عن 50 % بيعطيه للطالب على الانشطه

سواء كانت العاب ولا موسيقا ولا رسم و50% على المواد

بصراحه الراجل دا خليفه بوش فى الغباء المستوطن بجد .... دا رجع فكرنى بالطالب العبقرى نبيه

وقلت احكى واكمل القرف اللى كنت فيه باه ...

بصو باه ... اختى وماما بعد ما خلصت الحورات اللى كنت بدرسها ...

قالولى اشتغلى بصراحه انا كارهه التدريس اصلا من اللى شوفتو وقلت لاء

انا حابه قاعده البيت احسن ... على الاقل احافظ على شويه الصفار قصدى البياض اللى فى خلقتى

وفضلت على كدا ... لحد ما فيه واحد ابن حلال مدرس عارف بابا بيوزرنا وقالو احنا عندنا جدول طاير

خليها تيجى وهنريحها خالص يعنى تيجى الصبح براحتها وتروح لما تخلص

اه الجدول الطاير دا عباره عن حصص من رسم على كمبيوتر على دين مشكل كدا يعنى

انا اضايقت بعد دا كلو ادرس رسم وهبل من دا ...

اختى باه وماما قالتلى عادى يا بنتى بس المهم تطلعى من البيت وتتهوى احسن من قاعده البيت دى ...

وبصراحه يارتنى ما سمعت الكلام والله ... المهم بعد اكلهم فى ودانى قررات انى اجرب تانى

ويارتنى ما جربت .... روحت يا ساده يا كرام مدرسه عباره عن فتنه دينيه طائفيه

نص المدرسه مسيحين ... ونصها التانى مسلمين سنه نقاب ودقون ... قلت فل اوى كدا

دى البدايه ... انا بصراحه كنت هتزحلق بدرى بدرى منها الا ان انا لقيت ناس

اعرفهم مدرسين يعنى كانو زمايلى قلت اهو نروح نتسلى

المهم استلمت الجدول السلطة ... وادور على كتب احضر منها ... ادور على دليل معلم ... كلو نووووو

ويردو عليا ويقولى لسه الورزاره ما بعتت حاجه

المهم ابص فى ام كتب الحاسب الالى ... مش عارفه احضرو ازاى اصلا ... وكلو ولازم يبقى عملى

فى حين ان الحكومة الالكترونيه اللى مغرقه المدارس بحاسب الالى

( وفيه بعض المدارس ما كنش دخلها كهربا اصلا)

ممنوع منعا بتا فى معظم الاحوال ان الطالبه يدخولو اوضة الحاسب الالى ...

بصرف النظر عن العشر اجهزة
مش هيكفو الطلبه اللى فوق 45 ....

لا مبداهم الاجهزة دى مسؤليه والعيال هتخربها واللى مسؤل عنها هيتازى

يعنى الاوضه دى هيجلها يوم وتبقى متحف فى كل مدرسه والاجيال اللى جيه هتتصور جنب كل جهاز فيهم

المهم .... انا باه كل ما اجى احضر درس معرفش احضرو اقوم سايبه مكانو فاضى

عادى يعنى ... وكان فيه مدير مطولش بصراحه وحاسه سبب طفشانه منى او انا من ضمن الاسباب

كل ما يجى يمضى للمدرسين فى كشكول التحضير يمضى للكل ويجى عندى ... يلاقينى ما حضرتش

او لسه بحضر .... يقلى طيب خلصى وابقى هاتى الكشكول امضيلك ... طبعا بنفضلو

اصلى اللى بيفقعنى فى تعلمنا المهبب دا ... ان اهم حاجه الكشكول دفاتر التحضير

انما العيل يفهم ولا يتعلم لا طبعا طظ

الجديد ايمها

البروفيل حاجه عباره عن ملف كدا من خلاله لازم تنجحى الولد فيه التلت سنين الاولنين

ان شالله ترقصيلو فيه تنجحيه وخلاص .... دا بالاضافه الى النجاح بحق القانون يعنى لو فيه سنه سقط

تانى سنه لازم ينجح باى شكل وباى طريقه


المهم باه فى فصل سنه تالته ... كانو يشلو بصراحه ومستواهم زى الزفت ...ما عدا اتنين تلاته

بس اللى كان جامد جدا نبيه باشا ... اهو هو دا ما كنش بيعرف يكتب اى حرف ولا حتى اسمه

بس بقى فى سنه تلته ازاى .... معجزة وربنا ... وبينام نوووووم

وبصراحه ضربته ضرب ولا بيحس ...جبله حيطة

المشكله ان بقلهم يا جماعه

الواد دا عنو بطئ فهم ... بطئ ايه انا كمان ... لا دا عندو شلل فهم ....كساح فهم

يا جماعه مينفعش يتعلم مع دول دا يتحول لمدرسه فكريه ...

المدير قلى يا خرابى لو قلتى لامه كدا ... احنا قلنالها كدا ... فضلت تصوت وتقول

انا ابنى كويس بتفولو عليه ليه ... بعد الشر عنه ... وما قدرنا نعملو حاجه

هو ايه دا يا اسيادنا .... دا انا مش راضيه اقول ان المدرسه كلها تتحول لمدرسه فكريه

او تولعو فيها كلها ارحم والله .... ردت مدرسه انجليزى وتقولى

والله ليكى حق انا عملت امتحان ... تخيلى يا ختى لقيت الواد كاتب اسمه ازاى

المفروض يكتب اسمه بالانجليز على ورقه الاجابه ... ماشى وحصل ايه

ولا حاجه .... اسمه علاء وكاتب اسمه بالعربى .... لولولوىىىى( دا انا من فرحتى بزرغت )

كويس انه كتبه اصلا ... لا مهو انتى مش واخده بالك ... كتبه بالمقلوب

يحلاوه يعنى زى كلمه اسعاف كدا على عربيه الاسعاف ...

ايوااااااااا.... انا ...الواد دا ليه مستقبل باهر

ازاى يعنى ... فضلو سارينه هيبقى ميه ميه

بصراحه المدرسه كانت تشل ... وعلى فكره معظم المدارس كدا

والحمد لله يارب انى طلعت من جامعه وبعرف اكتب اسمى


المهم خلصت الملفات وكان ناقصلى خمسه فروحت باه للناظره الجديده وبقلها انا ناقصلى

خمس ملفات فانا عايزاهم علشان اكمل الملفات ... ردت عليا وقالتلى اتصرفى

قلت اتصرف ازاى يعنى .... قلتلى صوريهم .... انا كدا جابو اخرى معاهم وعملتها حجه

قلتلها نعم ليه ... انا هصرف عليكم ... على العموم جبتيهم هعملهم ما جبتيهم احسن برضو ريحتينى

وسنتلها المكتب وخرجت

تانى يوم جالى موجهه وطلب الكشكول بتاع التحضير ... جبتهولو وكلى ثقه ودماغ

فتحو لقى دروس مش متحضره طبعا ... سالنى قالى محضرتيش ليه الدروس دى

روحت باه مستغليه الموقف وقدام المديره والوكيله اياها .... وقلتلو ابدا مفيش

اانا اصلا مش تخصص المادة دى وكمان معيش كتب للتحضير ولا دليل معلم علشان اعرف احضرها ازاى

وبصراحه محتاجه كلو عملى والاوضه بتاعت الحاسب مقفوله .... غير اصلا معظم الحصص بتبقى الاخر

فنص الفصل بيروح ... المديره سمعت كدا وكانت هتتشل الصراحه منى

انتى بتقولى ايه ... انتى هتجبيلنا مصيبه ... العيال بتبقى موجودة ...

انا وكلى برود هو انتى دخلتيلى فصل علشان تعرفو مين اللى موجود

الوكيله المسيحيه ...ترد وتقلى مهو انتو بتتلكعو فى المشى لحد ما العيال تمشى

رحت باه قلبتلها الوش البلاستك .... وقلتلها انتى شيفانى عامله جمعيه وبقبضها

انتى تقصدى بمين انتو دى ... ترد وتقلى المدرسين

قلتلها ومين اصلا اللى بيكلمك شيفاهم عاملين طابور ورايا ... لما تحبى تتكلمى معايا

وجهى كلامك ليا انا بس علشان ما نجبش فى سيره حد

وبعدين ايه اتلكع دى .... ليه شيفانى مسكه مرايا ومشط وبتزوقلك فى الطرقات

مبلاش الطريقه دى معايا .... علشان مش بحبها فالعيال بتمشى ايه يعنى هو انتم

بتبقو موجودين علشان تعرفو اصلا

لا انتى بتكلمى كدا علشان معتمده على ابوكى وعارف اللى فى الاداره

ابويا مين .... مش انا بكلمك لوحدى دلوقتى .... متخرجيش الكلام لناس تانيه

وبعدين انا بعرف اتكلم واخد حقى كويس ومعلشى بابا بيجى يتمم على العمليه بيعتمد عليا الصراحه


دا كلو الموجهه يقلى بس براحه هدى نفسك شوية

روحت قيلاله ... اسكت يا خويا انت متعرفهمش اسالنى انا

راح ضاحك ...وقلى ولا يهمك هعرفك يتحضر ازاى ....

وتعرفنى ليه .... انا واثقه فيك وفى خطك ....حضر بنفسك ينوبك ثواب

دا كلو المديره شبه مسروعه

وبتقلى كل يوم تطلعيلى بحاجه .... انا مش عايزة الكلام دا فى مدرستى

روحت قايله ليه كفانا الشر هيا المدرسه اتخصخصت وانا معرفش

هيا المدرسه بتاعتك ولا بتاعت الحكومة

ولا هيا كمان زى حكايه الملفات

الموجهه بيقلى ملفات ايه

بقلو بتاعت التلت سنين الاولنين دول مدبسنى فيهم ويقلولى دى عليكى وانتى اللى هتعمليها

اقلهم دى على مدرسه الفصل يقلولى لاء وعملتهم بس فاضيلى خمس ملفات يقلولى اجبهم على حسابى

مش كفايه دفاتر الدرجات هصرف عليهم انا دفاتر ولا موصلات ولا تصوير

قلى لا هيا فعلا مش عليكى

روحت قايله بجد .... رحت لفه للمديره يعنى مش عليا وقرفنى بيهم

راحت قايله ايوة مش عليكى ....

انا باه ....وكنت تقمصت الدور .... نعم امال مدينى يجى 145 ملف ليه وكمان اصور

على العموم انا هوزعهم تانى على مدرسين الفصل

وفعلا ما صدقت وطلعت وزعتهم وروحت ....وانا برضو متغاظة كانو بيستغلونى

وتانى يوم الصبح .... الاقى مدرسه منهم بعتهملى تانى وتقلى لا هما عليكى

اقلها لاء طبعا .... قالتلى المديره قالت انهم عليها

نعم باه .... مديرة مين اللى قلتلك .... اللى قاعده تحت دى

يانهار اسود دى لسه قايلالى قدام الموجهه مش عليا

نزلتلها تحت واقلها حصل كذا كذا وانتى قايله قدام الموجهه كذا وكذا

تقلى لا محصلش ....


انا بكز على سنانى ومفنجله عنيه .... ازاى محصلش

يعنى مهو لو انتى ادى فى السن كنت قلت كلام بس انا مسكه نفسى بالعافيه ازاى محصلش

انا باه هتجنن .... هيا اى نعم هيكل قاعدلى على الكرسى ويادوب بتاخدلى النفس بمساعده

بس متكدبش ....وتجامل على حسابى ...

انا كان نفسى اهزقها واقلها يا كدابه .... الكلمه دى بس

ورحت طالعه من المكتب ومقتش عارفه انا بقول ايه

كل اللى فكراه ان شا ءالله المدرسه دى هتولع باللى فيها عن قريب

وطلعت اتصلت فعلا باه بابا ... قلت بلاش اقل فى ادبى لحسن بابا اللى فى الوش

الو ايوا يا بابا تعالالى دلوقتى ممكن فى المدرسه

فى ايه .... لما هتيجى هتعرف

جه بابا العزيز ... وبصراحه اول ما شاف الست ما قدر يتكلم هيا اى نعم ضعيفه اوى

وزى بتوع الصومال والله ما بتريق هيا فعلا كدا

انا باه قلتلو حصل كذا وكذا .... وما عدت قاعده فى المدرسه دى

فى مدرس راح يجامل على قفايا ولسه بيقول معلشى المدير وى وى

روحت قايلاله هو انت كنت موجود اصلا علشان نشهدك ولا ناخد رايك فى حاجه انت تسكت خالص

هو اتكتم وخاد بعضو وطلع

وانا روحت طالعه سبت الحصه .... واخدت كل الدفاتر اللى عملهلهم حار ونار فى جتتهم

ووقفت على باب المكتب .... وقلت يلا يابابا نروح

هيا ترد وتقولى طب خليكى لاخر الشهر لما نشوف مدرسه

قلتها لا شكرا .... ال يعنى هتفلحوا ....

وانكجت بابا واحنا فى الطريق بقلو مش عارف تولع فيهم .... قلى بزمتك دى المديره دى

بتكلمنى وبترتعش وضعيفه خالص

اقلو يا عم دول كدابين .....

قلى وانت بتشتمى فيهم وتقولى المدرسه هتولع باللى فيهم

قلتلو ايوا عن قريب .... بس مين قلك

الاخصائى الاجتماعى

اه دا على اساس انى هخاف يعنى ... دا حاسس بنفسه اوى

من يوم ما خطب بنت وكيل الادارة تقريبا .... ومحسسنى انه الفتك ... جتهو نيله وهو اقرع

بس انت قلتلو ايه باه .... قلتلو معلشى اصلها لما هيا بتتعصب محدش يقدر يكلمها

انا بابا قلى كدا وانا وهو انفجرنا من الضحك .... يا مصيتنى يا هيما

وادى تجربتى التانيه .... اللى انا من يومها وقلت مش هشتغل

وماما كل شويه تقلى مش لو كنتى بتشتغلى دلوقتى بالحصه .... كنت زمانك اتعاقدتى

وبعد التعاقد تعين

اقلها هو انا فعلا اتعقدت بشكل .... بس ليه الحول دا

طالما فيه تعين لازم شغل بالحصه وبعديها تعاقد وبعديها تعين

اللى هو الله يرحمه ....يا حاجه مفيش تعين دى الكلمه دى اختفت زى طربوش بتاع زمان دا

وبعدين انتو بتصدقو .... طيب مهو زميل ابنك اهو بقالو يا عينى اكتر من عشر سنين

ويادوب متعاقد ....فضلو عشره لحد ما ما ربنا يكرمو يتعين زى ما بيقولو

وقتها باه هتبقى اصلا وزارة التربيه والتعليم تكون اتلغت خالص

وانا كدا مرتاحه لحد ما يجيلى ابن الحلال اللى انا حاسه انه اتلغى هو كمان( دلع انقرض )

يبقى عاطله وبفخر وعانس .... علشان حكومتى الفقر .....

عاااااااااااااااااااا عااااااااااااااا عااااااااااااااااااااااااااا عااااااااااااااااااااااااا عااااااااااااا

محدش يحوشنى سبونى اعيط

هناك ٣٢ تعليقًا:

م/ الحسيني لزومي يقول...

اقرأ نص اتفاقية منع تهريب السلاح لغزة
وادعوا الله ان يثبت مصر في عدم التوقيع عليها

عاشقه الرومانسيه يقول...

والله المفروض اعيط معاكى
على الاوضاع الزفت اللى فى البلد دى وكمان على العريس اللى انقرض
لا ويرجعوا يقولوا التعليم بايظ
طيب ماهما السبب
فى الدول الاجنبيه اهم شئ عندهم الاطفال وتعليمهم
واحنا هنا لازم ندخل اولادنا مدارس خاصه علشان يفلحوا
وياريتهم بيفلحوا

والله معاكى حق تنفجرى فيهم
باحيكى على شجاعتك

عاشقه وغلبانه يقول...

عيطي ياختي عيطي
فوكي عن روحك
اهئ اهئ
انا سمعت قانون 50%العاب ده كنت هاتشل
ههههههههههههههههههه
اذاكر 50 والعب 50
هي دي مصر ياعبله

Nancy يقول...

عسوله خالص مالص اوي انتي يا همس واللهي .. وبعدين انا مش عارفه ايه السر في ان كتير اوي من المصريين عندهم روح الفكاهه وخفة الدم حتى اثناء ما همه بيبقوا متغاظين ومفروسين زيك كده بالظبط وبعدين ان شاء االله يا حبيبتي ربنا يرزقك بابن الحلال ولو ان انا مش عارفه انتي مستعجله على الجواز كده ليه وهمه يعني اللي اتجوزوا قبلنا وخلفوا خدوا ايه غير وجع القلب وقلبة الدماغ يا شيخة فكك وخليكي قاعده هنومه كده في بيت اهلك احسن هههههههه لأ بس برضه نفسي بجد افهم يا ترى ايه الخلطة السريه للروح الجميلة الموجوده في الشعب المصري وبتتعمل ازاي .. يا صباح الروقان والابتسامه الصافيه :)) وشكرا

أحــوال الهـوي يقول...

انا احترت معاك
دمك خفيف و شربات و ثورجيه و جريئه
و عماللي فتوة
بصراحه انا كنت ناوي اجيب لك عريس خفت تعملي فيه زي فيلم اه من حواء الاستاذ نظمي فهمي رسمي

انت مشكلة كبيرة يابنتي هطفشي العرسان
و الوزير يسري ال.... (حيوان من تلت حروف ) عايز يعمل طريقة 50% فئات و 50% فنانين و رقاصين لاننا فعلا عندنا نقص كبير في كادر الرقاصين
انا فعلا باحب اتابعك و عاجبني الموضوع ده بالشكل الجديد لانه مكتوب بطريقه ساخرة و الرقابه مش هتقطع منه حاجه

ما تقلقيش العريس لسه موجود و اخدت وصفت بيتكم من موضوع الاسماعيليه و اديتهوله و ان شاء الله هيوصل

تحياتي

أمير البلانكو يقول...

همس

ازيك كل دا في قلبك وساكته

ربنا يوفقك في حياتك يااااارب


تحياتي ليكي

تامر علي يقول...

يا نهار يا همس

انت بهدلتي الناس كلها

محدش عرف يقفلك خالص

هههههه

بس احسن يستاهلوا


بس يحوق فيهم

mohamed ghalia يقول...

لا عيطى براحتك محدش هيحوشك
الله عليكى يامصر تعليمنا رايح على فين الله يرحمه
أنا بقول نقف عشرين سنة حداد يمكن التعليم يتصلح
دمتى بكل الود

غير معرف يقول...

ازيك بجد انا زعلان منيك جدا كده تخبيب عني انا بتصال عليكي مش تقولي لي
عياط مفيش احد بقول حاجه ربنا يعطيك ولد حلال

بذرة امل يقول...

هى كل بوستاتك كدة ياهمس طوييييييييييييييلة
بس لذيذة بجد
تعرفى انتى صراحتك دى اكيد انا متاكدة انها تعبتك
اصل انا للأسف عندى قدر الصراحة دى
بس مع الوقت الحمد لله بدأت تقل
تعرفى انتى بتدينى امل عشان انا لسة متخرجة طازة والمفروض انى بدور على شغل فى مدارس
ربنا يبشرك بالخير ياهمس

همس يقول...

اللهم نسالك الثبات

همس يقول...

طيب تعرفى يا عاشقه بالرغم ان امريكا دلوقتى شبه منهاره اقتصاديا

لا اول حاجه عملها اوباما ضاعف ميزانيه التعليم لمرتين


شايفه ياختى

وهنا بيسرقو من الميزانيه

وبيعملو اللالى علشان ينقصوها

الصلهم ولاد بوبى

منورانى

والله يكرمك

همس يقول...

اهئ اهئ

انا مش عبله انا همس

اه شوفتى المعفن عمل ايه

الله يحرقو

منورانى يا غلبانه

اهئ اهئ اهئ

همس يقول...

يا صبح القشطة منزوعة الدسم بالمربى

انتى قلبتى مصصرى اهو

واللهى انتى اللى عسل

بس سؤال يعنى يا نانسى

هو المفروض ما استعجل وابدا افكر بعد ما اتقاعد وصف سنانى يوقع ولا ايه

ولا انتى متعرفيش سنى

عااااااااااااا


وبعدين انتى بتحسدينا على خفة الدم

انا عايزاكى بس تدعيلنا ان ربنا ما يخف عقلنا من اللى بيحصلنا يا حببتى


والله انا ليا صديقه اردينه اسمها ساره

هى اى نعم باعت الشله بعد الجواز

بس تصدقى وحشتنى اوى

لو قابلتيها ابقى بوسهالى بوسه كبيره

وقوليلها تبعت الفلوس اللى عليها

وكلمة السر جزر

هههههههه

منورانى يا نانسى

همس يقول...

لالا يا احوال

دا انا نسمة خالص ( وش محمر )

على العموم لو العريس مش عارف يوصل

مفيش ادنى مشكله

سبلى عنوانه او ايملو او تليفونه

وانا ان شاء الله جاهده

وهوصلو يعنى هوصلو

وهعتبر وصولى ليه تحدى ههههههههه

بس بالله عليك قولو بؤين حلوين عليا

ينوبك ثواب

وليك الحلاوه

ويابخت من وفق اتنين فى الحلال

وهنيالك يا فاعل الخير والثواب

ومن قدم شئ بيديه التقاه

ههههههههههه

مش قلتلك نسمه


وتسلم على البؤين الحلوين الاولنين

بعض ما عندك يا باشا

والظاهر نفسك حلوه يا هوا

همس يقول...

الله يسلمك يا امير يا طيب

اعمل ايه بس اهو انا فضفضت شويه

ويوفقنا كلنا يارب

منورنى يا البلانكو

همس يقول...

يحوق ايه بس يا تامر

والله ولا اثر

دول شويه كدابين على شويه منافقين


وبعدين طبعا محدش يقدر يقفلى

انا لما بتعصب واحس ان حدس بستخف بيا

وليا حق

انا ممكن اهبدو بحاجه

وعقبالك انا لسه شاريه سنجه


منورنى يا تامر

همس يقول...

ممكن بدل الوقوف نقعد ينوبك ثواب


يا صحتك عشرين سنه ايه بس يا محمد

دا يكون اتلغى

واتفتح بدالو ملاهى ليليه

واديها ادى اديها ادى


منورنى يا محمد

همس يقول...

جميعا يا عاشقه القمر

معلشى كنت بره الاوضه والتليفون فى اوضتى

منورانى

همس يقول...

هههههههههههههههههههههههههه

انا بجد كدا زعلت نسمة

ايوا خليك كدا على امل بس فى ربنا طبعا

وربنا يوفئك للخير ديما


ودوووووووونيااااااااااا

وحدووووووووو

romansy يقول...

احنا عاوزين نحدد يوم العياط العالمى علشان كله يعيط وبالمره علشان نوفر مياه للشرب

نعمل ايه بقى فى اللى بيحصل الايام دى

كيكى عوووووو يقول...

كل دة حصل فى مصر وانا مسافرة برة يومين فى ابو اتاتة!!!!
**مكنتش اعرف انك بتعرفى تأخدى حقك بالشكل دة***والله دى احسن حاجة بجد برافو عليكى

والواد كتب اسمة بالمشقلب!!1!
والله الواد عندة فكر برضة
**بس تعرفى كويس ان مفيش حد اغتالك بعد كلامك مع المواجه وانك فضحتيهم علنى كدة!!!
بكرة ان شاء الله اجبلك احسن واحد من ابو اتاتة بس لمة اسافر برة تانى
امواااااااااة
عوووووووووووووووو

عاشقة القمر يقول...

لاانا قصدي زعلان انو مش قولتي لي موضع الشغل داه بس عايزه اعرف ليه مش قولت لي

mahasen saber يقول...

لا اله الا الله

يعنى الكمبيوتر موجود للعيال بس عشان يتفرجوا عليه
ولعنوا الظروف اليى دخلتهم مدارس حكومى

اللهم انى لا اسألك رد القضاء ولكن اسألك اللطف فيه

وفوق ده كله يموتوا العيال من الضرب

Abd-Alrahman يقول...

يا بنتي متسيبك من الي بتسمعيه دة
هيوديكي في داهية
وانتي اصلا حتة صغيرة كدة
مش عارف كل الكلام دجة بيطلع منك ازاي ههههههههههه

البوست بتاعك كبير اوي اوي
تعبت وفي الاخر ما كملتوش
ههههه
بالراحةو شوية

تحياتي

همس يقول...

ياسلام يا رومانسى

نورفر ميه للشرب ويجلنا جفاف

دماغ والله

منورنى ياعمنا

همس يقول...

ياغتالنى ايه يا كيكى بس

بقلك الوليه المديرة كانت جيلى من مجاعات الصومال ومش راحه نفسها

وبعدين بينى وبينك انا اعمل مصيبة ابويا بيسد من ورايا
لما خلاص شكلو هيخلص عليا قريب


منورانى يا بطتى

وحشانى

همس يقول...

اه والله يا محاسن يا حببتى

الاوضه دى شكليا فقط معظم الوقت تقريبا



وربنا يسترها علينا

منورانى

همس يقول...

ياسلام يا عاشقه

هو انا فاكره انا اكلت ايه من خمس دقايق

انتى عارفانى زهايمر

وبعدين ولا تزعلى اهو انتى عرفتى اهو

هيصى اند عيشى

همس يقول...

احم احم

اهى الحته الصغيره دى وبتتريق عليا

دا اسمه تموية انت عارف يا عبدو اننا متراقبين

وفيه نفوس وحشه

وبعدين مش انت اخدت اجازة وراك ايه اقرا يا خويا وبلاش زحلقه

اشوفك على خير يا عبدو

بنوتة يقول...

لا لا لا تعيطى ولا حاجة
بكرة تفرج ان شاء الله كله بوقته
البوست حلو أوى
تحياتى ليكى

همس يقول...

حاضر

انا اصلا خايفه يجيلى جفاف

منورانى يا بنوته