الخميس، أبريل ٠٣، ٢٠٠٨

رن جرس .... متعه ...

النهاردة خرجت أنا ومامتى حببتشى ...وطول ما أحنا ماشين تدعى الكهربا تقطع ... وأنا أقولها ليه بس

تقلى ما انتى بترخمى جامد لما بنقف قدام الباب واحنا رايحين لاى حد ....

ااااااااااااااااه طب اعمل أيه ...؟

مش بضرب الجرس علشان يفتحو ....

ترني مرة ..تكه ...مش تلزقى فيه لحد ما يعلق ...

دا انتى فضيحه ...فاكرة اليوم اللي اتبليتى على أختك ...

اها..ههههههههههههههههه ياماما مش كنت بهرج ...

احكلكم باه عن حكايه الجرس دا ....أنا معرفش أشوف جرس ألا لما أحط صباعى عليه ...

معرفش دى أيه..؟ بس بحب جدا كدا....اخنق صح... اصمتوا ...

أما يوم اختى دا ...... كنا خارجين أنا وهيا وماما ...وفيه بيت واحد جارنا على أول الشارع حاطت الجرس بره خالص....طبعا تلقائى رحت ضربت الجرس...

لقيتهم باه ماسكنى ...بطلى ...هتفضحينا ... واختى تقلى يالهوتى راحة تضربي الجرس على الناس كدا

وماسكينى ودانى لما خلصت ..... فى الوقت دا لقيت مقابلنا واحد من اللي عايشين فى البيت ...(كان زميلى )

عشان اسكت اختى ...وهو بيرمى السلام علينا وماما بترد ...رحت قلتلو على فكره سونسون اختى رنت الجرس

متخليش حد يقلق فى البيت ...لعب عيال هنقول أيه ...؟

طبعا ...ماما سونسون ....اتصدموا ..... شوية ...

وأنا أقولها عادى يا سونسونة ياحببتى ... مش عيب نقول على غلطنا ...


ومشينا شارعين ولقيت برضو جرس رنيت ...رحت قبل ما حد ينطق فيهم .....

أيه يا ماما انتى اتعديتى من سونسون ولا أيه ...؟

ههههههههههههههههههههههههههههههه

برئيه أنا صح ......

بس فعلا أيه الناس الرخمة دى عامله الجرس بره ...... أحسن ...كل واحد يتحمل نتيجة غلطه باه....

يعنى بالرغم من أن بحب رن الجرس ....ألا أنا بكره حد يرن علينا ..وخلتش بابا يعمل جرس عند البوابة

هو اللي بنعملوه فى الناس هيتعمل فينا ولا اييييييييييييه.....؟






ليست هناك تعليقات: