الجمعة، مايو ٢٣، ٢٠٠٨

ان الله يمهل ولا يهمل .... اعتذارى للجميع

بصو يا جماعه فى موضوع هكلمكم فيه .... علشان هحدد فيه شوية حاجات خاصة بيا....

من فتره أزيد مش شهر تقريبا ....فى شخص مسمى نفسه الأمير المجهول

( مش عارفه مجهول محدش كان طلعلو شهادة ميلاد ولا أيه الله اعلم )

المهم المجهول دا ........

كان بدايته بتعليقات متخلفه فى المدونة .... ورديت عليه مره واحده على أساس انه واحد بيستظرف وقلتلو
المدونة للتعليق على الموضوع

سواء بالنقد أو أضافه معلومة ....بس الظاهر ما فهم وطول فى الاستظراف

وفضل يبعت تعليقات هبله ...ردى عليها أنى تجاهلتها تماما مع الحذف ....

وبعد فتره لقيت انه سايبلى من ضمن التعليقات ايميله و أضافه على الياهو والهوت ميل ....
قبلت الاضافه على الهوت لسببين أن عايزة اعرف هو مين

وعلشان اعرف اعملوا بلوك وقال كلام مضمونه ( أن فى واحد يعرفنى وراح معرفه عنى كل حاجه وبعتلو صور
ليا وهو نتيجه لعقليته الزبالة والمتخلفة

بيقول مفيش بنت محترمه تدخل النت أصلا وهوزع صورك وايملاتك على الناس كلها ...

قلتلو بكدا خلصت البؤين وكملت الفيلم بتاعك ...وما ليك الا بلوك وفعلا عملتلو)

ولكن بعد كدا تطاول ....رجعت عملت إشراف على المدونة ....

بعت تعليق يقلى مش هسيبك .... والعب ابتدا ...( محسسنى اننا دخلنا كاس العالم وانا مش واخده بالى) وتجاهلته برضو...

راح على المدونات اصحابى وكانت البدايه ( مع الولد المصرى وجنه )
وكتب كلام فى صندوق المحادثة بصراحه الأخ المصري وجنه

ردوا عليه بالحسنة ...بس للأسف ماجبتش نتيجه ... قررنا إننا نتجاهلو نهائى ..... وعدم الرد عليه ....

وفعلا حصل كدا ....وجابت نتيجه ..... بس للأسف عكسية .... المجهول افندى راح عمل أيميل باسم همس

( الله اعلم هرمونات الانوثه طغت فى الوقت دا ولا ايه )

ورح دخل بالايميل وكلم المصرى على أساس أنا كام مرة وقلو أرجوك كلم ( المجهول )
أنا مضايقه ونفسيتى وحشه ...

ولان المصري طيب ومحترم افتكرني أنا فعلا واخد الايميل تانى منه وكلم الاخ ,....
للأسف انا حذفت الحوار ...والمصرى كان بعتهولى على المدونة

بصراحة أضايقت علشان كلو كدب واشتغلات ....بعت رساله للمصرى وكلمته وفهمته
عن الموضوع كله وفهمت برضو جنه ...والحمد لله

هما تفهموا الموضوع وبرضو كان رايهم انى أتجاهله نهائى .....
وكان أهم حاجه أنى اتاسفلهم علشان كنت السبب فى إزعاجهم ....

وبصراحة كنت أول مره اكلمهم....

ومن غير معرفه سابقه بنا ....غير التواصل بالمدونات ....ألا اننى وثقت فيهم وحكتلهم بالتفصيل ....
والحمد لله تفهموا...

ولما المصرى حذر فى المدونه بتاعته ان ما حد يقبل اى إضافات أيميل لاى حد غير
ما يكون متاكد من الشخص نفسه ....


راح كلم صديقه ليا .... تانى .... ويهدد ...انه هيقول كلام للناس وحش عليا ....
وهيوزع ايملاتى ....وهيوزع صور ليا .....

غير انه بعتلى اضافات من ايمل ____

@yahoo.com medo111984

Hams111981@yahoo.com

medoamkna@hotmail.com


وكان اخر كلام انه بعتلى اضافه من ايميل همس دا .... وطبعا رفضتها .....

راح بعتلى كلام زباله ويقلى لو ماقبلتى الاضافه هروح اقول للناس على حاجات حصلت بنا.....

وكمان دخل بعض المدونات مؤخرا وطلب بعضل الايملات من اصحابها .....
ومنهم الأخ هشام والأخ عبدالرحمن

دا ملخص للى حصل ..... وانا قلتله لاسباب ....

أولا : علشان اقول لكل اصحابى اللي اضطروا يكلموا البنى ادم دا ....أنى بجد أسفه جدا

بالرغم انا كتير من اصحابى الانتيم قلولى اقفلى المدونة وريحى نفسكو غير ايملاتك ....
وانا طبعا رفضت ...علشان خلاص

المدونة بقتى عالمى انا ....وحتى لو هكر وقفلها زى ما قال للمصرى ....هعمل واحد واتنين ومليون ....

ثانيا : اى انسان محترم صاحب مدونة بيدخلى المدونة أنا بحرص أنى اعتبره صديق
واخ عزيز ويكون بينا ود واحترام (سواء شاب او بنت )


ثالثا: أنا عايزة اقول قدام حضراتكم ....ان عدم ردى عليه واخد موقف حاسم انى خايفه منه ....
الحمد لله أنا مش بخاف ألا من ربنا ...

حتى لو تعاملت بحسن نيه مع اشخاص وللاسف كانت النتيجه غلط
ويعتبر أنى ارتكبت زنب فى حق ربنا ...

بتمنى الغفران من ربنا ....وربنا عالم بكل واحد

ثالثا : يا مجهول ( وانا اسفه جدا لنفسى انى بوجهلك حوار اصلا )..... عايز توزع ايملاتى ....طظ وزعها ....

هرفض اضافات.... اضعف الايمان هلغيها وهعمل ايميلات جديده....

عايز توزع صور ليا ....دا لو كانت عندك سواء اخدتها من اللى بتقول عليه

او هكرت على الجهاز وسرقتها او حتى جيت خدتها من بتنا ... برضو طظ

حتى لو وصلت سافلتك انك تنزلها فى مواقع زباله ....
والله ما يهمنى طالما ربنا معايا وواثقه من نفسى والحمد لله....

اما عن الكلام ....ما يهمنى نهائى ....الحمد لله انا عارفه أنا مين .... ولو تفتكر انى خايفه من الهجس دا ....

هيص انا اديت الكل فكره مبدايه( دا لو حد عنده استعداد يسمع لاسمح الله )

فروح كمل سافلتك....

ما بيهمنى غير الناس اللى بهتم بيهم وبيهتمو بيا وبس....والحمد لله هما عارفين أنا مين كويس اوى ....

وكلامك قبل ما تسمعها ودانهم هتلاقى جزمتهم دايسه عليه... ولسانهم داعى عليك ...

رابعا : أنا مؤمنه جدا ( بان الله يمهل ولا يهمل ) فانا على ثقه جدااااااا....ان اللى بتعمله هينرد فى اهل بيتك
سواء ممتك او اختك او زوجتك او بنتك

ومهما مر الزمن والله العظيم هينرد فيهم ....والله العظيم هيرجعلهم ....
بس تعرف أنا معرفهمش ولا حابه حد ياخد بزنب حد ....واتمنى من ربنا يترد

فيك انت ....سواء فى صحتك ....وفى مالك ..... وفى مستقبلك ..... وفى دينك ....
علشان تبقى جهنم اخرتك....


وحتى لو ما ربنا اتقبل منى دعائى فى الدنيا .....اكدي هياخد حقى فى الاخره ....
واتمنى يكون فى الاخره ......وحتى لو ما استجاب اكيد


ربنا خفف عنى ذنب او عذاب ليا ....


أنا مش هكون احسن من السيده خديجه رضى الله عنها ...


وحسبى الله ونعم الوكيل فيك ....وفى اى حد يعمل زيك ..... يارب فعليك به فانه لا يعجزك ...


ملحوظه صغننه ....

لو حد جاله أضافه باسمى ....خليه يقلك كلمه السر بتعتى

وكلمه السر .... جزر

اهم حاجه تتقبلوا اعتذارى ....سلام يا احلى صحبه ....

هناك ١٦ تعليقًا:

sa'7so'7te يقول...

سلامو عليكم
انا على فكرة اول مرة ادخل مدونتك و جبتها من الشات بوكس من عند عبد الرحمن

انا بس حبيت اقولك ان احنا مرينا بموقف شبه ده جدا جدا لدرجة انى اعتقدت انه نفس الشخص و الله..و برضه فى الاول قلت نكلمه بالحسنى و جبته يمين و جبته شمال..كلمت بالدين مرة و بالعقل مرة و بالادب مرة و الحمد لله مانزلتش نفسى لمستواه و ماقليتش ادبى عليه..و عايزة رأيى..لو عمل اى حاجة من اللى بقولها زى الصور و كده قدمى بلاغ ضده..انا مش عارفه انتى منين بس غالبا طل البلاد دلوقتى فيها قسم للحاجات اللى زى دى..و عموما احنا عن نفسنا فى الاخر هو زهق و سابنا و سكت

و رينا معاكى يا جميله

Unknown يقول...

انا زعلت جدا لما قريت البوست وما كنتش اعرف ان فى حد بالسفاله دى كلها
لكن انا واثق انك زى الجبل ما بيهزيكيش ريح وانا وكل المدونين بنعتبرك زى اختنا ومش هنسمح باى اهانه ليك والاستاذ السافل ده جزاءه عند ربه ويا رب يكون سبب فى دخولك الجنه

قال تعالى.( إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ()يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ () يَوْمَئِذٍ يُوَفِّيهِمُ اللَّهُ دِينَهُمُ الْحَقَّ وَيَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ )..
احنا وراكى ووثبتك الله على الحق

همس يقول...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته


كنت اتمنى تدخليها فى موقف احسن والله

بس بجد منورانى ....ويارب يبقى ديما

اما بخصوص الصور دا لوكانت معاه اصلا

انا فعلا فكرت فى كدا والله

وهعمل كدا فعلا لو لقدر الله حصل


اما سبب كتابتى عن الموضوع

اولا: احترامى وتقدير لكل اصحاب المدونات اللى بتشرفنى وليهم عندى حق الاعتذار والتوضيح

ثانيا : ودا مهم عندى جدا استحاله موقف يقابلنى بالطريقه دى الا لما اخد حقى وانا علشان زى ما بتقولى ما اتنزل لمستواه كتبت عنه

وفى وجهت نظرى ان بكدا اخدت حقى

فى توضيحى لشخصة الحقير وانى اعرفه

ان كلمه حقير ارقى منه اصلا


وتسلمى يارب على كلامك

وياريت تشرفينا ديما

همس يقول...

ربنا ما يحرمنا منك يا صاصا

دا انسان ايده بتكتب بضعف

ولسانه بينطق بجبن ...

وعقله وتفكيره مريض


والله يبارك فيك

وشكرا لموقفك

هشام علاء يقول...

يا ستى و لا يهمك منه

احنا عارفين و نقدر نميز

و انا كنت حاسس ان فى حاجة غلط لما لقيت طلب الميل بتاعى فى الشات بوكس بس يالا مش مشكلة

المهم انت ماتخليش حاجة تافهة زى دى تخليكى تبطلى كتابة او تقفلى المدونة ..ده ياما دقت ع الراس طبول

عامة نصيحة منى بعد كده حاولى تخللى كل تعليقاتك فى المدونات فى الجزء الخاص بالتعليقات مش فى الشات بوكس عشان كده هبقى متاكد ميه فى المية ان انتى الل معلقة بالاكونت بتاعك بتاع المدونة

تحياتى
هش

همس يقول...

اهلا يا هش

طب الحمد لله ان احساس فى محلو

بس على فكره انا حاولت اعلق بس تعليقى ما اتقبل مش عارفه ليه

وعلشان كدا اضطريت اسيب تعليق فى الصندوق


وشكرا لاهتمامك

Abd-Alrahman يقول...

ازيك يا همس
ع فكرة الموضوع دة اول ما اتكلمتي معايا فيه انا عمري ما كنت متوقع انه ممكن يوصل لحاجة زي كدة
ثانيا انتي بتقولي انه مش انتي الي كتبتي انك عايزاني في البوكس بتاع الشات بتاعي

يبقي مين ؟؟ واشمعني كتب كدة عندي انا بس
انا والله ما اعف عنه اي حاجة عشان دماغك متفكرش انه ممن يكون انا

والله والله انا مش اعرف عنه اي حاجة ثانيا انا عمري ما اعمل حاجة زي كدة
ومتصورش اصلا ان في شخصية بالحقارة دي
ع العموم يا قمر ولا يهمك انتي منه وسيبك من اي حاجة وعيشي عادي
ولا يكون عندك فكرة
كلها كام يوم ومش هيلاقي اي نتيجة للي بيعمله وهيتهد ساكت

ودايما النجاح ليه اعداء
وانتي بجد بنت عسولة ومدونة ناجحة واكيد في ناس نفوسها مريضة بتكون عايزة تبوظ كل حاجة حلوة
كملي وربنا معاكي


عبدالرحمن

همس يقول...

يا عبد الرحمن انا عارفه انك ما تعرف حاجه

ولا انت اللى بعمل الكلام دا

انا دخلت مدونة هشام لقيت حد داخل باسم همس وبيطلب الايمل

وشويه لقيتك بعتلى تعليق بتقلى ان انا سيبالك خبر انى عايزة اكلمك


ففهمت انه الاخ

فقلت تخليص للموضوع دا واجيب اخره

واشوف هيعمل ايه اصلا

وطبعا اوضح ليكم انه مش انا

حبيت افهم واعتذر ليكم


وشكرا يا عبد الرحمن

الميكروباص يقول...

اعطيتيه أكبر من حجمه
صحيح لك الحق ان تقلقي
ده شخص مريض نفسيا وباين عليه صايع لا وراه شغل ولا حاجه
وما أكثر هؤلاء هذه الأيام
شوفي
بصفه عامه أغلب اللي زيه بيدخل النت عشان يبحث عن واحده يضايقها أو يكلمها او يعمل فيلم عشان الحياه عنده يبقى فيها تجديد
ويشعر ان هناك من يهتم بوجوده حتى لو كان تأثيره سلبي
أكيد يا عيني هو فاضي بدرجه رهيبه
ما عليكي إلا انك تتجاهليه
وهو أكيد هايبطل في يوم
هتعملي ايه
للأسف النت مستخبي وراه شخصيات عفنه
بس فيه شيء هو مش واخد باله منه
انه لو حاول انه يتطاول على شخصك او انه ينشر صور أو يعمل أي حاجه البوليس هايجيبه من بيته خلال أقل من 24 ساعه
باين عليه مش عارف حاجه في الدنيا

NIDAAL .R يقول...

طبعاً هية مابقتش حاجة غريبة على عالم التلوين .. بس الى بيصبرنا على البلاوى دى الرفقة الكويسة و الصداقة و الاصدقاء الى بيحسسوا الواحد انهم اهله
فيه كلام كتير كنت عايز اعلق عليه لكن مش هقدر حالياً :
مدونتك رااائعة جداً
ربنا يبارك فيكى يارب
تحياتى
نضال

همس يقول...

يا لورنس مش حكايه انى بديله اكبر من حجمه

انا قلت عملت الموضوع علشان السبب الرئيسى ان كنت السبب فى ان البتاع دا يضايق اصحاب مدونات

وحبيت اتاسفلهم

واديهم فكره خاصه انه بيدخل بايملات باسمى

والحمد لله وصلتلهم الفكره



وشكرا على تشريفك ليا

همس يقول...

اهلا بيك يا نضال

وان شاء الله نكون من الصحبه الصالحه

وتنورنى فى اى وقت

معلشى كان اول مره تدخل تلاقى موضوع رخم


وربنا يوفئك انت كمان

ولد مصري يقول...

ولو اني كان رأيي الأول إنك تشيلي الموضوع من دماغك وتنسيه خالص بس بصراحة انا بعد ما قرأت اللي انتي كتبتيه شايف إن كان معاكي حق مادام بيستخدم إسمك في حركات خايبة وحقيرة


المهم دلوقتي إنك تنسي الموضوع ده خالص وتأكدي إننا عمرنا ما هنفهمك غلط وإنك غير محتاجة إنك تتأسفي على حاجة مالكيش علاقة بيها لأن الشر موجود في حياتنا وهيفضل موجود ولازم نتعايش معاه أهم حاجة أننا منخلهوش يأثر فينا أو علينا وفي النهاية الخير هو اللي لازم بينتصر وبيظهر

للأسف مضطر أقول إنك أول مرة تكتبي موضوع سخيف ومايستهلش الوقت اللي قضيتيه في كتابته

هنستنى بقى مواضيعك الجامدة واللي فعلا بتستاهل اننا ندخل على مدونتك علشان نقرأها

همس يقول...

اهلا يا مصرى

وانا فعلا خلاص شيلتو من دماغى نهائى

بعد ما وضحت الموضوع


وفعلا هو جايز يكون تافه لشخصه هو

انما مهم جدا بالنسبه لشخصكم انتم وكل اللى يشرفنى

ديما منورنى يا مصرى

samourai 4 ever يقول...

امممممممممممممم
الحوار شكله طويل
و انا كنت بشوف الرسايل فى الشات بوكس
و منها فهمت
بس انا استغربت اوى من الكلام الكتير اوى
على فكرة
الكلام دة عادى جدا و بيحصل مع ناس كتير جدا جدا جدا
و لانه كله بيبقى كلام
يبقى سهل اوى انننا نتجاهله
و منفكرش فيه و زى منتى قولتى
طاملا انتى عارفه انتى مين
يبقى خلاص
اللى يتكلم يتكلم
و الل فى فى نفسه حاجه و يعملها
و يبقى يورينا شاطرته
ههههههههههههههههههههه
و حتى لو جه و خد الصور من بيتكم
ههههههههههههههههههههههه

بس الناس اللى زى دى
بتتنفخ اوى لما حد يتكلم عنها كدة
فمن رائيى انك تشيلى البوست دة اساسا
لان هو ممكن يحس انك كدة عملتليوا قيمه
و حكيتى اللى حصل فى بوست
و اللهى ميستاهل
دى بنى ادم مريض
اللهم احفظنا

ربنا يهديه

و فكك و كبرى دماغك
امشى عدل يحتار عدوك فيك


و دمتـــــــــــــــــــــــــم

همس يقول...

اهلا يا سامورا

الموضوع اتنسى خلاص

بس على العموم انتى منورانى