الخميس، مايو ٢٩، ٢٠٠٨

حركة مواطنون ضد الحول ....

سمعت فى القناه الأولى الارضيه ان مصر بعت تلت طيارات مليانه مون من

مواد غذائية وادويه وخيام

للصين الشعبية ......

دا نسميه ايه ....؟؟؟؟ بلاش غباء ....نسميه حول

يعنى خلاص أحنا مستكفين .....وكل حاجه كامله عندنا وعندنا بالفايض راحين يوزعوا....

طب يوزعوا الحاجات اللى اكيد اتكلفت كام مليون من قوت الناس الغلابة اللى فى مصر....

هيا يعنى الصين محتاجه للحاجات دى.....

ولا هيقلو دى سياسه دول ...... قطيعه يا قادر ياكريم على ام السياسة دى ..... دى اسمها فشخره كدابة

ولا يقلو دا بتحافظ على سيادتها بين الدول .....بجد هههههههههههههه آه يابطنى.... ضحكت كتير بجد النهارده

هيجلهم منين السياده والاحترام وفيه استحقار من الداخل وظلم على الناس ....
***--------------------------***

بصو أنا قررت اعمل حركة اسمها مواطنون ضد الحول


ويا جماعه اللى حابب ينضم للحركة أهلا بيه بس أهم حاجه يبعت صوره طبية للعنين والتفكير والودان كمان

يثبت انه مفيش حول نهائي..... معلشى عايزين الشغل يبقى على ميه بيضه .....

***-------------------***


الحقونى يا جماعه فاكرين البتاع إياه لما قفلت عليه خالص

راح يهددنى تهديد من نوع تانى خالص مالص

يامى يا مى .....


دا ابسط دليل على الحول اللى بنعيشه ....البتاع دا ....



غير معرف يقول...

طلبت منك تسكتى أنتى مش عاوزه
علىالعموم أنتى الى عاوزه بس المره دى مش كلام مع ناس
الكلام مع الى هيجيبوا حقهم بسبب الكلام الى انتى كتباه
مش عاجبك الحكومه
والى فيها
أوك بلاغ بسيط
وانتى عارفه أن قانون الطوارى شغال
وانا عندى الادله الكافيه والمعلومات كافيه عنك
وانا مش بضحك فى الى أنا قولته لانى عمله فعلا
الأربعاء, مايو 28, 2008 1:24:00 م


اعمل ايه يا جماعه شور عليا ...

بصراحه مش قادره امسك نفسى من الضحك

بس حبيت أقلكم علشان لو حصل ألاقى حد يجبلى عيش وجبنه بلاش الله يخليكم حلاوة

مش بحب السكريات ....وياريت شاى بحليب الله يخليكم

بجد بجد أنا خايفه .....

روح يا بتاع أنت العب عند بتكم

أل أيه الحكومة مستنيه واحد زيك

أنت حاسس حالك مهم ليه كدا .....
ولا علشان قفلتها فى وشك....

أقلك روح روح اعمل اللي أنت عايزة ....طظ
اه صحيح محدش ينسى الطلبات يا جماعه

هناك ١١ تعليقًا:

Purplewaves يقول...

السلام عليكم
دي أول مرة أشارك هنا معاكي، وأحب أقولك أن أنا مستعدة أشارك في حركة مواطنين ضد الحول علشان الحول ده هو اللي جايبنا ورا. بس للأسف مش عندي صورة للطلب ممكن أبعت صورة البطاقة دي دليل على إن أنا ضد الحول.
وياريت تزوري البلوج بتاعي وتقولي رأيك
شكرا

أنت عارفنى وأنا عارفك يقول...

على طول كده بتصدقى .بعتوا تلت طيارات الصين اللى فى اخر الدنيا ده الطيارات دى لو وصلت كوم امبو يبقى كويس هى الحداية تابت لربنا وبقت بترمى كتاكيت

همس يقول...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اهلا بيك وياريت متكنش اخر مره

ومالو مبدايا هنقبل بصوره البطاقه



وطبعا هزورك انتى تامرى بس

همس يقول...

طبعا اصدق داانا شايفه الطيارات بتتعبى هههههههه

وبعدين هما هيبعتو المون فى طيارات ورق

ال صحيح كوم دى تبع ايه

القميص ولا الجلبيه

وقصدك مين بالحدايه يا معلمى

Unknown يقول...

ايوه صح ...انا شفتها بعينى وكان فيها عيش وزيت وبطاطس ورز زشوربه فراخ وشاى عشان يحبسوا بيه
اما حكومتنا دى فشاره فشر
اه عم الامور احب اقولك انك ولا مؤاخذه.... هتبلغ تقول ايه ولا انت فاكرنا من الشباب الكيكى كيكى اللى بيروح وييجى وهو واكل على قفاه اصحى دااحنا انتن فئه فى المجتمع(سورى يعنى...)بس الواد ده لازم يتظبط
يا ابنى احنا اللى بنخلى العادلى كل يوم يصحى مفزوع من نومه
احنا اللى هنضف البلد من امثالك .ولا انت شكلك حزب واطى
يا بنى يا حبيبى ابعد من هنا لاحسنهمس متغاظه ومفروسه وممكن تنفجر فيك
دا مش عارف احنا مين
ههههههههههههههههههه (ضحكه شريره)

الميكروباص يقول...

الحقيقه خبر الطائرات اللي راحت لاصين لسه شايفه في الجريده صباح اليوم
وطبعا ده شيء يضحك
الراجل سايب اللي جوه ورايح يدي معونات للناس بره
سبحان الله
احنا بنعمل حاجات عجيبه

همس يقول...

يبقى كدا يا صاصا عايز بصل وتوم علشان يعرف يكملهم تبيخ

ايوة يا صاصا اديلو عرفو اننا لحمنا مر

ما نتحرم منك يا ردالة مصر

منورنى

همس يقول...

هو غريب فعلا بس نتيجة للحول

يعنى افهم من كدا انك هتنضم للحركة

ولا ايه يا لورنس ....

princess يقول...

انا مستعدة اشارك حتى انا جاهزة انا عاملة عدسات ونضارة يعنى كوليفيد خالص
هههههههه
وبعدين الصين الشعبية تستحق دول فقرة خالص كفاية انهم بيصدرولنا حجرة قلم
فى فقلر اكتر من كده
انا ضغطى علي
هههههههه

princess يقول...

انا مستعدة اشارك حتى انا جاهزة انا عاملة عدسات ونضارة يعنى كوليفيد خالص
هههههههه
وبعدين الصين الشعبية تستحق دول فقرة خالص كفاية انهم بيصدرولنا حجرة قلم
فى فقلر اكتر من كده
انا ضغطى علي
هههههههه

همس يقول...

يااهلا بيكى يا برنسيس

انتى تانى عضوية

يلا ابقى انشرى الفكرة


وبعدين الصين مش بتصدر لينا
فانوس رمضان وسجادة الصلاة

واستك بتاع الفلوس

تخيلى باه

بس هرجع واقول حول بعيد عنك